Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αυτό το ιστολόγιο έχει σάν σκοπό την ενημέρωση και τον σχολιασμό διαφόρων πολιτισμικών συμβάντων που γίνονται στην Πάτρα,κυρίως αυτών που οι αδαείς εσωγήινοι καλούν αντεργκράουντ.Φυσικά περιλαμβάνονται και φλωρίες αφού στην πόλη μας δεν γίνονται και πάρα πολλά σοβαρά ιβέντς και πρέπει πού και πού να γράφουμε ποτατί..Αναμένουμε σχόλια,πληροφορίες,ανταποκρίσεις,φωτογραφίες απο κάθε σκηνικό.τσιρςςςςςςςς!!!!!!! ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ!
Σάββατο 25/1 «Σάκο και Βανσέτι» (1971),ΗΠΑ Διάρκεια: 120’
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκηνοθεσία: Giuliano Montaldo
1920 Οι Ιταλοί μετανάστες εργάτες Νίκολα Σάκο και Μπαρτολομέο Βαντσέτι κατηγορούνται ότι σκότωσαν δύο υπαλλήλους, κατά τη διάρκεια ληστείας ενός καταστήματος υποδημάτων στη Μασαχουσέτη. Η κατηγορία ήταν σκηνοθετημένη και στόχο είχε να πλήξει το εργατικό κίνημα των ΗΠΑ, στο οποίο οι δύο πρωτοστατούσαν. Την περίοδο που συνελήφθησαν οι Σάκο και Βαντσέτι, ο αντικομμουνισμός στην Αμερική ήταν πλατιά εξαπλωμένος. Για την άρχουσα τάξη είχε καταντήσει σχεδόν εμμονή. Κάτι τέτοιο δεν ήταν αδικαιολόγητο, αφού τρία χρόνια πριν η νικηφόρα Οχτωβριανή Επανάσταση στη Ρωσία είχε δώσει άλλη τροπή στην παγκόσμια ταξική πάλη. Πολλές χώρες της Ευρώπης βρίσκονταν σε επαναστατική κατάσταση και η εντύπωση πως η ανθρωπότητα είχε μπει στην εποχή των προλεταριακών επαναστάσεων ήταν διάχυτη. Έτσι η αμερικανική ιθύνουσα τάξη δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να προσπαθεί να προστατεύσει τον εαυτό της, καταπνίγοντας το επαναστατικό κίνημα πριν εκείνο την απειλήσει. Για την ακρίβεια, καταδίωκε οτιδήποτε θεωρούσε επαναστατικό χωρίς να εξετάζει ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές, τάσεις και χρώματα στις τάξεις των εργατών.
Σάββατο 1/2 «Το αγόρι πίσω απο το συρματόπλεγμα» (2008),ΗΠΑ Διάρκεια:94’
Σκηνοθεσία: Μαρκ Χέρμαν
Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, η απαγορευμένη φιλία του 8χρονου Μπρούνο με ένα αγόρι εβραϊκής καταγωγής που βρίσκεται σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, θα έχει αναπάντεχες συνέπειες. Η άγνοια της πραγματικότητας και ο εγκλωβισμός στην παιδική αθωότητα είναι κάποιες φορές πιο ασφαλής από τη σκληρή αλήθεια και το αβέβαιο της ζωής.
Σάββατο 15/2 «Το πέρασμα της Κασσάνδρας» (2000), Αγγλία/Αν. Γερμανία/Ιταλία Διάρκεια: 129’
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Κοσμάτος
Χίλιοι και πλέον επιβάτες παγιδεύονται σε ένα υπερπολυτελές τρένο που ταξιδεύει από τη Γενεύη στη Στοκχόλμη. Μία ομάδα τρομοκρατών προσβεβλημένη από ένα θανατηφόρο ιό επιβιβάζεται στο τρένο για να ξεφύγει απ’ την αστυνομία. Ο Μακένζι, στρατιωτικός που αναλαμβάνει να δώσει λύση, θέλει να στείλει το τρένο σε καραντίνα. Επιλέγεται ένα εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο έτσι ώστε ο ιός να μην εξαπλωθεί. Για να φτάσουν εκεί όμως πρέπει να περάσουν πάνω από μία ετοιμόρροπη γέφυρα γνωστή ως το πέρασμα της Κασσάνδρας. Την ίδια στιγμή, ο γιατρός Τσάμπερλεϊν προσπαθεί με τη βοήθεια της γυναίκας του να δημιουργήσει αντισώματα για να καταπολεμήσει τον ιό. Θα προλάβει να αποφύγει το θανατηφόρο πέρασμα;
Σάββατο 22/2 «Το άλογο που κλαίει» (1957),Σοβιετική Διάρκεια: 98’
Σκηνοθεσία: Μαρκ Ντονσκόι
Στις αρχές του 19ου αιώνα, στην Ουκρανία, ένας νεαρός δουλοπάροικος έχει μόνον ένα όνειρο, την ελευθερία. Αγαπά μια γυναίκα και την παίρνει μαζί του κρυφά. Το σκάει για τη γειτονική Βαρσοβία, που ήταν τότε κάτω από την κυριαρχία των Τούρκων. Ομως η ζωή του όλη θα είναι μια σειρά από αποτυχίες, θλίψεις, απογοητεύσεις. Ο νεαρός, όχι μονάχα θα συλληφθεί αλλά δε θα δει μια άσπρη μέρα. Με οργή και λύπη θα μάθει ότι την αγαπημένη του γυναίκα την παντρεύουν με το ζόρι με τον μέθυσο εκείνο άνδρα που τον είχε καταδώσει στις αρχές.
Σάββατο 22/2 «Το άλογο που κλαίει» (1957),Σοβιετική Διάρκεια: 98’
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκηνοθεσία: Μαρκ Ντονσκόι
Στις αρχές του 19ου αιώνα, στην Ουκρανία, ένας νεαρός δουλοπάροικος έχει μόνον ένα όνειρο, την ελευθερία. Αγαπά μια γυναίκα και την παίρνει μαζί του κρυφά. Το σκάει για τη γειτονική Βαρσοβία, που ήταν τότε κάτω από την κυριαρχία των Τούρκων. Ομως η ζωή του όλη θα είναι μια σειρά από αποτυχίες, θλίψεις, απογοητεύσεις. Ο νεαρός, όχι μονάχα θα συλληφθεί αλλά δε θα δει μια άσπρη μέρα. Με οργή και λύπη θα μάθει ότι την αγαπημένη του γυναίκα την παντρεύουν με το ζόρι με τον μέθυσο εκείνο άνδρα που τον είχε καταδώσει στις αρχές.
Σάββατο 8/3 «Ούλοι εμείς εφέντη» (1998),Ελλάδα Διάρκεια: 107’
Σκηνοθεσία: Λεωνίδα Βαρδαρού
Με το βλέμμα στραμμένο στα τέλη της δεκαετίας του '40 στο νησί της Ικαρίας είναι η ταινία του Λεωνίδα Βαρδαρού «Ούλοι εμείς, εφέντη».
Οταν ο εμφύλιος πόλεμος τελειώνει, μια μικρή αντάρτικη ομάδα ερμηνεύει την απόφαση «το όπλο παρά πόδα» της κομματικής γραμμής με το δικό της τρόπο, δίνοντας το έναυσμα για μια περιπέτεια που θα λήξει μετά από έξι χρόνια. H ζωή των ανταρτών στη ρουτίνα τους, αλλά και στις κρίσιμες καταστάσεις, η αλληλεγγύη, αλλά και οι αντιθέσεις που δημιουργούνται μεταξύ τους, η σχέση τους με τον πληθυσμό του νησιού και με έναν πολιτισμό που διατηρεί τη δύναμή του να λειτουργεί αυτόβουλα, πέρα από τις επιταγές της εξουσίας και τις πολιτικές ζυγαριές των καιρών, συνθέτουν το χρονικό της ταινίας.
Παίζουν: Βασίλης Κολοβός, Περικλής Μουστάκης, Αντώνης Βλησίδης, Αντώνης Μαϊμπάτζης
Σάββατο 15/3 «Η εποχή του θερισμού» (2003),Ρωσία Διάρκεια: 67’
Σκηνοθεσία: Μαρίνα Ραζμπεζκίνα
Η ζωή μιας Ρώσικης οικογένειας σε ένα μικρό χωριό μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μοίρα μιας όμορφης γυναίκας που εγκλωβίζεται στις τραγικές συνθήκες, και αναγκάζεται να δουλέψει ως οδηγός φορτηγού για να ζήσει τον γιό της και τον ανάπηρο άντρα της που έχασε τα πόδια του στο μέτωπο.
Το χιούμορ, η αγάπη για τους ήρωες και η θλίψη για τον χρόνο και τους ανθρώπους που χάθηκαν κάνουν αυτή την ταινία μια σημαντική στιγμή του σύγχρονου Ρώσικου κινηματογράφου. Μια οπτική και συναισθηματική αντιμετώπιση της αγάπης και της απώλειας.
Σάββατο 22/3 «Η άλλη όχθη» (2009), Γεωργία Διάρκεια: 90’
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκηνοθεσία: George Ovashvili
Η οδύσσεια ενός μικρού πρόσφυγα από την Γεωργία που προσπαθεί να επιβιώσει
σ’ έναν κόσμο γεμάτο συντρίμμια. Κατεστραμμένες σχέσεις ανθρώπων, καινούρια όρια κρατών.
O Tedo είναι μόλις 12 χρονών. Ζει στη Γεωργία μέσα στην απόλυτη αθλιότητα καθώς ο εμφύλιοςπολέμος κατέστρεψε την πατρίδα του, την Αμπχαζία. Μαθητευόμενος μηχανικός, φέρνει βόλτα τις καθημερινές τους ανάγκες, τις δικές του και της μητέρας του με μικροκλοπές, αν κι εκείνη έχει ήδη βρει τον τρόπο να τις καλύπτει εκδίδοντας τον εαυτό της. Τότε έρχεται και η μεγάλη απόφαση: να πάει να βρει τον πατέρα του που παραμένει στην «Άλλη Όχθη».
Σάββατο 29/3 «Το τραγούδι του γκρι περιστεριού» (1961), Σλοβακία
Διάρκεια: 99’
Σκηνοθεσία: Stanislav Barabas
Το τραγούδι του γκρι περιστεριού είναι μια ασυνήθιστη ιστορία μιας ομάδας παιδιών κατά τη διάρκεια του Β” Παγκόσμιου Πολέμου με φόντο τα σλοβάκικα βουνά. Η συναρπαστική εκδρομή με το δάσκαλο τους θα γίνει γρήγορα μια σειρά από περιπέτειες πότε κρύβοντας έναν στρατιώτη από τους Γερμανούς, πότε βοηθώντας τους αντιστασιακούς ή γνωρίζοντας μια νεαρή Ρωσίδα εκπαιδευμένη για τον ανταρτοπόλεμο. Η παιδική τους ηλικία βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με την καταστρεπτική δύναμη του πολέμου που φθάνει βαθειά στις ζωές των παιδιών, αλλάζει τα όνειρα και τις επιθυμίες τους και σταματάει απρόσμενα το ξέγνοιαστο παιχνίδι τους.
Σάββατο 5/4 «Άλματα» (2007), Σουηδία /Νορβηγία / Γερμανία Διάρκεια: 88’
Σκηνοθεσία: Πέτερ Νες
Ο Azad φθάνει στην Σουηδία μαζί με τον αδελφό του Tigris. Οι μνήμες από το βομβαρδισμό της πατρίδας του, μια χώρα της Μ. Ανατολής, έχουν τραυματίσει την παιδική του ψυχή. Για να αναμειχθεί με την οικογένεια που τον κρύβει, πρέπει να προσποιηθεί ότι είναι εννέα ετών. Ξαφνικά βρίσκεται μόνος σε μια χώρα και δεν καταλαβαίνει τη γλώσσα. Όμως με την βοήθεια ενός πλανόδιου πωλητή χοτ-ντογκ, του πιο κουλ παιδιού στο σχολείο και της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Kajsa Bergqvist ίσως μπορέσει να ξανασυναντήσει την πραγματική οικογένειά του.
Σάββατο 12/4 «Έλα να δεις» (1985), Σοβιετική Διάρκεια: 142’
Σκηνοθεσία: Έλεμ Κλίμοφ
Η ταινία ακολουθεί ένα 12χρονο αγόρι, τον Φλόρια (που τον υποδύεται υποδειγματικά οAleksei Kravchenko). Οταν ξεθάβει ένα χαμένο όπλο, ο Φλόρια κατατάσσεται στο ρωσικό στρατό, ανυπομονώντας να ζήσει σαν στρατιώτης. Ομως, η φαντασίωσή του γρήγορα διαλύεται, όταν έρχεται αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Οι συμπολεμιστές του τον αφήνουν πίσω για να τον προστατεύσουν κι απομένει μόνος. Συναντά την Γκλάσα (Olga Mironova), μια όμορφη έφηβη, που επίσης έχει μείνει μόνη της. Μαζί επιστρέφουν στο χωριό του Φλόρια, όπου ανακαλύπτουν ότι όλοι οι κάτοικοι και η οικογένεια του Φλόρια, έχουν σφαγιαστεί. Ο Φλόρια συνεχίζει την περιπλάνηση και ξεκινά μια νέα αποστολή: να βρει τροφή για τους αβοήθητους κατοίκους ενός γειτονικού χωριού. Στο δρόμο του θα βρεθεί στο μέσο μιας σφαγής και θα δει τους ναζί να στοιβάζουν τους κατοίκους ενός χωριού σε μια αποθήκη και να την πυρπολούν, αφανίζοντας μαζί και την αθωότητα του Φλόρια, που αρχίζει εμφανώς να γερνά. Καθώς βρίσκεται αντιμέτωπος με την κτηνωδία, τα μαλλιά του ασπρίζουν και ρυτίδες εμφανίζονται στο πρόσωπό του.